02.06.12

[wakacje]

przede mną jeszcze trzy egzaminy. trzy najtrudniejsze. fonetyka, która nie jest łatwa sama w sobie. literatura, niby nic ciężkiego, ale tyyyyle jeszcze trzeba przeczytać. i po raz kolejny cwiczenia leksykalno-stylistyczne, czyli przedmiot tak bardzo o niczym, że nie wiadomo z czego się uczyć, czego się uczyć, a zresztą i tak najważniejsze jest, żeby zrobić jak najmniej błędów ortograficznych, chociaż o ortografii to były dwa inne przedmioty, już zaliczone.

potem będzie już lekko. potem przyjdą wakacje - chociaż czasem wstaję rano i myślę, że przecież ja jestem tutaj na nieustających wakacjach. jaka jest istota wakacji? chyba to, że robi się to na co ma się ochotę.

ale jak tylko skończy się sesja to będę robić to na co mam ochotę jeszcze bardziej. przeczytam Olgę Tokarczuk, która leży po biurkiem, poprzynoszę z biblioteki następne książki o Holešovicach. pojadę do Breslau i zobaczę WuWę, a w Pradze pojada na Smíchov i na Ořechovkę oglądać wille projektowane przez Adolfa Loosa. Może pojadę do Brna, może gdzieś jeszcze, a może będę siedzieć w kinie i w przerwach od sprzedawania biletów grzac się na słońcu. tak, wystawić krzesełko przed kino, zaraz obok witryny z programem, palić papierosa i patrzeć na moje nowe miejsce do życia.

za chwilę będzie rok jak wstałam rano z kanapy na Žižkovie, poszłam po jakieś śniadanie do Alberta, a koło 15 wbiłam się w sukienkę, współcouchsurfer dał mi kopa na szczęście i pojechałam metrem napisać ten cholerny test, a pare dni potem na ustny i to będzie niedługo rok jak się stało rzeczywistością, że jestem tutaj, mieszkam tutaj.

to było strasznie długą chwilę temu.

i pojadę jeszcze nad morze, tak myślę, bo na razie morze mam na tapecie jedynie.

to jest żółw Oli, poznajcie żółwia. żółwik nad morzem bawi się wyśmienicie

2 komentáře:

  1. Powodzenia na egzaminach, mnie też trzy czekają :)

    OdpovědětVymazat
  2. Fonetyka, Literaturoznawstwo i historia. Wizja trzech egzaminów przeraża mnie w jednakowym stopniu. Wizja wakacji póki co mglista.
    Powodzenia

    OdpovědětVymazat

Podpisz się pod komentarzem. Szczególnie jak masz coś mądrego do napisania (a na pewno masz).To nie jest trudne.